kanske kanske och svagare än svagt

Vaknade löjligt kissnödig och på ganska dåligt humör. Kunde inte somna om men ville inte gå upp och testa minus. Tänkte att jag var tvungen att testa om jag gick på muggen och var inte på humör för usla nyheter än en gång. Ska dessutom snart iväg och ha en presentation för en kund, enda problemet är att presentationen ska skrivas av mig nu på morgonen, inte riktigt läge att ligga och dra sig.

Testade. K och jag stirrade tomt in i testet och såg ingenting, blankt, nada. Gick surt ut och satte på kaffe. Hör sen K ropa från toan, hon visar mig testet och kanske kanske börjar något komma fram där. Det finns faktiskt ett andra streck. För första gången ser jag något på ett gravtest som gäller mig och som faktiskt inte är inbillning.

Det är tidigt tidigt, många så här tidiga plus ändras till minus för att graviditeten avstannar, men ändå, mer gravid än så här har jag nog aldrig varit.

22 svar till “kanske kanske och svagare än svagt

  1. Det DÄR är ett andra streck! Ingen tvekan. Och nej, såhär gravid har du aldrig varit förut ;-)

  2. Holy macaroni vilken start på morgonen! Klara besked, ett positivt graviditetstest – det kommer att bli starkare, starkare och tillslut ett litet syskon till Stjärnan! Hopplaaaa och gigantiskt GRATTIS!!

  3. WOW!!! Herregud, vad roligt!!!!! Vi håller alla tummar att det blir starkare och starkare. Ni har väl köpt multipack så ni kan testa – låt säga – en tre fyra gånger per dag? Håll oss uppdaterade!

  4. Jag ryser och får tårar i ögonen. NYLSA NYLSANYLA!!!!

    DU ÄR GRAVID!!!!!!!!!!!!!!!!!! Du KAN bli gravid!

    KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM till hela familjen!
    (är lite förvånad över min starka reaktion – lite glädje hade jag trott men… vi har väl följt varann för länge för att bara ”notera”)

  5. Du VET hur mycket jag tänker på er och hur hårt jag håller tummarna. Ååååhhhhhh!!!!!

  6. nämen?! ååååååh! tummar, tår, hårstrån, jag håller allt jag kan och har!

    KRAM!

  7. Oj! WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW!!!!!!!!
    Åh åh åh och iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih
    Hoppas hoppas hoppas!!
    Massor av kramar och alla hushållets tummar!

  8. Åh!!! Äntligen!!! Grattis!!!

  9. Ja, ja, ja, det är en graviditet. Just nu i alla fall, och just nu är det vad som betyder något.

    HURRA, HURRA, HURRA, ni är så bra!!!!!

  10. Men ohhhh är så glad för er o din skull, grattis i massor:)

  11. Tjohooo!! Jag blev så exalterad bara av rubriken att jag inte kunde komma på ditt lösen. Men tillsist så. Ett fett plus är vad det är – om än i form av ett svagt streck. Fantastiska nyheter. Stort grattis till er och nu hålls det ännu hårdare tummar att det går fortsatt bra.
    Kramar

  12. MEN DU ÄR JU GRAVID!!!! Tjohooo!

  13. JAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!! JIPPIIIIIIE!!!!!!!!!
    Du ÄR gravid! Det är underbart! Fantastiskt! Jag förstår din försiktighet men samtidigt.. oavsett vad som händer så är detta banbrytande.
    LYCKA!!!
    Kärlek.

  14. ettbarnblirtill

    Wow, grattis, underbart!!! Fantastiska nyheter!!! Hurra!!!
    :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

  15. Det här är så spännande! Kram från mig!

  16. Yes! Som jag har kollat in här för en lägesrapport! Och så glad jag blev! Du är gravid, shit vilken underbar nyhet! Ni vet att jag tänker på er!
    Kram

  17. Men. Vilken. Fantastisk. Fredagsmorgonnyhet!!!!
    Kram

  18. storken som landade

    Jiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihooooooooooooooooooooooooooooooooo alltså man vet knappt vad man ska skriva men ett försiktigt Grattis är väl på sin plats :)

    GRATTIS!!!!

    UMG nu måste jag dricka bubbel ikväll bara för det!

  19. Wooaaa!! Det här är fantastiskt!! YAY!!!

  20. fantastiskt roligt att läsa! Så glad för er skull! Kraaaam!!!

  21. Pingback: Livet kom emellan | Nylsa funderar

Lämna en kommentar