mer om ickerökning

Just idag har det gått riktigt bra att vara ickerökare. Är rätt stolt. Är inte alls särskilt sugen och har återigen börjat känna hur äckligt det luktar. Tycker att det är märkligt att man inte känner det när man röker, att luktsinnet påverkas så snabbt, att det också frisknar till så snabbt.

Lite orolig är jag, halva nästa vecka blir i Ungern. I Ungern röker man och dricker öl, röker och dricker öl överallt. Jag ska varken röka eller dricka öl. Inte för att jag tror att det är farligt att dricka öl flera veckor inför äggplock utan för att det vore farligt för mitt ickerökande att dricka öl.

Absolutist och ickerökare med andra ord, samtidigt minimalt med kaffe. Egentligen försöker jag nog bara lura mig själv, tycker att det är aptrist. Inte röksugen, men uttråkad. Vet att det går över. Sitter hemma och dricker te ikväll, jag gillar inte ens te, jag tycker te är rätt meningslöst.

2 svar till “mer om ickerökning

  1. Varför inte pröva ett koffeinfritt kaffe?

  2. Nu har du i alla fall en ursäkt att slippa dricka Unikum.

Lämna en kommentar